КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ДЛЯ ОСВІТЯН.

КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ДЛЯ ОСВІТЯН.

ПРОХОЖДЕННЯ ОН-ЛАЙН КУРСУ
9-10 СІЧНЯ 2018 РОКУ.






Твердохліб Галина Миколаївна


Посада: Бібліотекар; вчитель української мови та літератури
Категорія: Спеціаліст вищої категорії
Дата народження: 05.09.1954
Назва навчального закладу, рік закінчення: Мелітопольське культпроосвіт училище, 1974; ЗДУ, 1992
Спеціальність за дипломом: бібліотечна справа; українська мова та література
Стаж пед. роботи, років: 41
З якого часу працює в даному закладі: 12.10.1983




Критичне мислення для освітян.















https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/about

ПРО КУРС

Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах, за останні 10 років стали основою освітніх реформ у провідних країнах Європи. Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося в рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими в 2020 році). Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням.
Запропонований курс дозволить вам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити вашу особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення посилить вашу методологічну підготовку й сприятиме успішності вашої викладацької діяльності. Ви зможете цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробити власні методики навчання, засновані на теорії розвитку критичного мислення. Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні постійно.














Покращимо навчання ваших учнів разом!
Для всіх охочих освітян, особливо шкільних вчителів та викладачів вищих навчальних закладів України, буде проведено шість практичних конференцій в найбільших містах нашої держави. Ці конференції стануть у пригоді всім, хто працює з молоддю та прагне застосовувати критичне мислення в навчальному процесі. Реєстрація для участі у конференціях розпочнеться всередині жовтня 2017 року.

КОМУ КУРС БУДЕ ЦІКАВИЙ

  • Вчителям загальноосвітніх навчальних закладів для впровадження партнерських засад навчального процесу замість примусових.
  • Педагогам позашкільних навчально-виховних закладів для забезпечення стійкої пізнавальної мотивації у вихованців.
  • Викладачам закладів післядипломної педагогічної освіти для поширення інноваційних освітніх технологій серед освітян.
  • Викладачам вишів для поєднання високого теоретичного рівня занять із простотою та доступністю викладу.
  • Освітнім тренерам, які хочуть змінити цінності педагогів та забезпечити сутнісні зміни в освітній системі України.
  • Всім охочим долучитись до впровадження новітніх методик в українську освіту.

ТЕМИ КУРСУ

Теоретико-практичний блок

  1. Навіщо потрібне критичне мислення вчителям та учням?
  2. Як навчитися розуміти інформацію?
  3. Які властивості має критичне мислення та особистість із прагненням до критичного мислення?
  4. Якими стратегіями та процедурами послуговується критичний мислитель?
  5. Як використовувати у навчальному процесі аналіз, синтез та порівняння?
  6. Коли потрібно застосовувати критичне мислення? Функція критичного мислення та його розгортання.
  7. Як критично оцінювати інформаційні потоки та ставити правильні запитання?
  8. Як опрацьовувати різні джерела?
  9. Генезис критичного мислення. Як забезпечити умови для його розвитку в учнів?
  10. Пізнання не спинити. Навчати має право лише той, хто сам постійно навчається.

У КУРСІ ВИ НАВЧИТЕСЯ

  • Встановлювати суттєві ознаки критичного мислення.
  • Відрізняти навчання критичного мислення від його імітації.
  • Визначати сфери, де критичне мислення стане в пригоді.
  • Розпізнавати властивості критичного мислення та особистості із прагненням до критичного мислення
  • Застосовувати стратегії та процедури критичного мислення для розв'язування проблемних задач та самовдосконалення.
  • Розуміти, коли потрібно застосовувати критичне мислення та стадії його розгортання.
  • Створювати належні умови для розвитку критичного мислення учнів.
  • Підвищити власну ефективність та успішність схвалюваних рішень.

ВИМОГИ ДО СЛУХАЧІВ

Цільова аудиторія має достатній рівень підготовки для проходження курсу.

ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ

5 тижнів.

ВИКЛАДАЧІ

Сергій Терно

Сергій Терно

Доктор педагогічних наук, професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету. Автор понад 140 наукових та науково-методичних праць.
Олена Пометун

Наталія Степанова

Кандидат філософських наук, доцент кафедри професійного розвитку педагогів комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Захистила дисертацію з теми «Довіра як соціокультурний феномен сучасного суспільства». Авторка наукових робіт та методичних праць.
Сергій Горбачов

Сергій Горбачов

Журналіст, редактор, фахівець з видавничої справи; вчитель медіаграмотності та зарубіжної літератури; директор СШ №148 ім. Івана Багряного м. Києва; член Колегії Міністерства освіти і науки. Очолював видавництво навчальної літератури, 6 років керував інформаційною службою, кореспондентською мережею і сайтом «КоммерсантЪ-Украина». Медіатренер, медіааналітик, консультант медіаосвітніх проектів.


ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ

Скільки коштує курс?

Курс є повністю безкоштовним. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли поглиблено вивчити будь-яку тему, але й доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні в будь-який час.




Оцінювання

Для того, щоб отримати сертифікат за результатами цього курсу, 
вам необхідно набрати не менше61 зі 100 можливих балів.
Курс містить щотижневі тести після кожної теми, за які ви можете отримати 
бали.


Технічні аспекти

НАВІГАЦІЯ. У ВЕРХНЬОМУ ГОРИЗОНТАЛЬНОМУ МЕНЮ ЗНАХОДЯТЬСЯ ТАКІ ПУНКТИ:
Головна сторінка (1): відкривши сторінку курсу, ви можете передивитися актуальні новини та звернення викладача.
Курс (навчальна програма) (2): у цій вкладці містяться всі відеолекції, презентації та завдання курсу.
Обговорення (3):  форум, на якому ви можете поспілкуватися з іншими слухачами та викладачем.
Прогрес (4): у цій вкладці ви можете відстежувати результати виконаних завдань.
Ресурси (5): ви можете ознайомитися з доступними ресурсами відносно викладених тем курсу.
А тепер докладніше розглянемо кожен пункт меню:
«Навчальна програма» (2) поділена на тижні (ліва колонка), що розділені на розділи (6), кожен з яких, у свою чергу, складається з підрозділів (7). Ви можете переміщуватися між підрозділами, натиснувши на них у горизонтальному меню (7) або за допомогою стрілок «уперед» - «назад» по боках. Тут будуть розташовані відеолекції та тести  обраного Тижня.  
«Відео»
У відеопрогравачі інтегровано функцію пришвидшення відтворення запису до 1.25 або до 1.5 (8), що може бути зручним для багатьох слухачів. Також ви можете дивитися лекції у повноекранному режимі (9).
«Обговорення»
За допомогою верхнього меню Обговорення (1) ви можете перейти на загальну сторінку форуму. Тут розміщено обговорення зі всіх підрозділів курсу.
Праворуч від самого повідомлення (2) ви можете побачити:
1. Кількість голосів підтримки цьому повідомленню від інших користувачів. Підтримайте корисні повідомлення, натиснувши «+».
2. Якщо ви побачили цікаве обговорення чи запитання, на яке самі хотіли б дізнатися відповідь, натисніть на зірочку (іконка «зірочка» під голосами), щоб відстежувати оновлення в цій теми. Знайти всі обговорення, за якими ви стежите, можна натиснувши на напис «Всі обговорення» - «Повідомлення, які я відстежую», що знаходяться у лівій частині форуму.
Можна поскаржитись на образливе або незмістовне повідомлення/спам (3). У такому випадку це повідомлення буде розглянуто модераторами форуму та щодо нього буде прийняте відповідне рішення.
Щоб написати нове повідомлення, оберіть відповідну гілку (тему)  та в полі під «Додати відповідь» (5) - надрукуйте Ваше повідомлення та натисніть кнопку «Надіслати».


Кодекс честі

Під час реєстрації на цей курс ви погодились виконувати пункти Кодексу честі. Хочемо нагадати вам його основні складники.
Згідно з прийнятим на платформі «Prometheus» кодексом честі, ви погоджуєтесь:
  • Складати всі проміжні та фінальні завдання самостійно без допомоги сторонніх осіб.
  • Надавати для оцінювання лише результати власної роботи.
  • Не вдаватися до кроків, що можуть нечесно покращити ваші результати чи погіршити/покращити результати інших студентів.
  • Не публікувати на форумах курсів відповіді на питання, що використовуються в рамках курсу для оцінювання знань студентів.





Поради про те, як збільшити ваші шанси успішно завершити курс:
1. Визначте дні та час, коли ви будете займатися. Регулярність - запорука успіху.
2. Нові матеріали курсу стають доступні щотижнево. Намагайтеся переглянути всі відеолекції та зробити завдання протягом того тижня, коли вони були опубліковані. Тримайте темп і пройти курс буде набагато легше.
3. Дослідження масових онлайн-курсів показують, що одним з найважливіших факторів, що визначають вірогідність успішного завершення курсу студентом, є активна участь в обговореннях. Тож активно задавайте питання, якщо вам щось не зрозуміло, відповідайте на питання ваших однокурсників, ініціюйте дискусії!
4. Навчання - справа соціальна. Запросіть ваших друзів та колег взяти участь в курсі. Підтримуйте один одного на шляху до успішного фіналу й отримання сертифікату.
5. Не упустіть можливість зав'язати знайомства з вашими колегами та однодумцями на форумах курсу. Розкажіть про себе та свою мотивацію пройти цей курс в обговореннях цього підрозділу. За бажанням, ви можете обмінятися своїми контактами в соціальних мережах зі своїми однокурсниками.
Успіхів!


Критичне мислення для освітян
Курс «Критичне мислення для освітян» задумувався як тренінг особистісного зростання для українських педагогів. На нашу думку, давно вже вичерпав себе підхід, заснований на пропаганді педагогічних технік. Відтак сутнісні зміни в освіті можливі лише шляхом докорінної трансформації особистісних переконань творців освітнього середовища – освітян України.
Ми прагнули, щоб онлайн-курс забезпечив вам – нашим слухачам – катарсис, тобто морально-психологічне оздоровлення. Під час роботи над курсом ми дбали про те, щоб надихнути вас, шановні освітяни, на педагогічну творчість, зорієнтувати на фахову самореалізацію тощо. Ми зробили все, аби викликати у вас емоцію потрясіння! Але не ту, що пригнічує своєю безвихіддю, а ту, що «очищує і просвітлює».
Багато цікавих тем розглядається в курсі, наприклад:
  • Зрілість та незрілість особистості, або «логіка успіху» та «логіка невдачі».
  • Що потрібно педагогу для успішної освітньої діяльності: високий IQ, емоційний інтелект, мислення, розум, довіра?
  • Як моделювати емоції в освітньому процесі та яку роль відіграють наші цінності в нашій життєвій та професійній подорожі?
  • Як педагоги стають емоційно-значущими людьми?
  • Як успішно керувати змінами?
  • Які цінності знаходяться в основі догматичного та критичного мислення?
  • Що є запорукою психологічного виживання?
  • Хто такий критичний мислитель, або чи можна вважати Гітлера – взірцем критично мислячої особистості?
  • У чому секрет гарного викладання?
  • Ефективний вчитель: який він? Що є запорукою успіху?
  • Яка школа виховує успішних людей?
  • Як розробити методику розвитку критичного мислення учнів тощо.
Ми знаємо, як інколи нудно та нецікаво слухати фахові курси. Ми знаємо, що заформалізоване навчання вбиває своєю нудьгою. Саме тому кожна тема, що запропонована вашій увазі, формулювала у вигляді проблемної задачі. Уже одні назви, сподіваюсь, вас зацікавлять. Виклад кожної теми ми намагались подати, з одного боку, на високому науковому рівні; з іншого – цікаво, доступно та з гумором. Як це вийшло, судити вам! Проте ми сподіваємося, що Вас захопить подорож, яку ми підготували разом із командою «Prometheus». Кожна тема логічно пов’язана із попередньою, відтак бажано проходити навчання згідно з запропонованим порядком. Якщо у вас виникнуть питання, ми завжди радо відповімо на них на нашому форумі. Приємної нам подорожі!
Сергій Терно




Критично мислити: наскрізна навичка людини ХХІ століття
Важко уявити сферу життя, яка б не потребувала від людини здатності ясно мислити. Взявши до уваги, що центральне місце в системі освіти належить саме середній школі, починати розвивати критичне мислення необхідно у шкільному віці.
Всім відома теза Вінстона Черчилля: «Хто володіє інформацією, володіє світом!» набуває сьогодні іншого підзмісту: ми живемо у добу інформаційного світу та маємо навчитися орієнтуватися у світі інформації, де є конструктивність, діалог, партнерські відносини, і зведені до мінімуму упередження та стереотипи.
Наші учні мають доступ до оригінальних документів, величезної кількості медіатекстів, вони обмінюються думками з однолітками та не тільки, для них є нормою спілкування у віртуальному світі, мовного, територіального чи іншого бар’єру для них майже не існує. І тому, щоб жити комфортно у такому світі інформації, вони мають розвивати здатність критично мислити, навчитися ставити правильні запитання, проводити дослідження, створювати проекти, користуючись ресурсами, що вже є у них в руках, а головне — розвивати вміння мислити із так званого високого рівня: шукати нові ресурси, аналізувати, порівнювати, конструювати нове. Все, що потрібно їм від вчителя – це супровід і партнерська підтримка!
Ви — професіонал у своїй сфері! Але у світі так мало досконалого. Ми запрошуємо вас детальніше познайомитися із технологією критичного мислення і тими можливостями, які з’являються у педагогіці навчання і виховання, розширити свою скриньку методичних інструментів і спробувати нові методики викладання. Не заради самих ресурсів, а заради своїх учнів і самих себе! На наших заняттях ми познайомимо вас із базовою технікою розвитку критичного мислення, разом вчитимемося розуміти інформацію, читати критично, ставити запитання, а ще аналізуватимемо, порівнюватимемо, шукатимемо міцні аргументи. Ви дізнаєтеся, що таке синквейн і яке відношення до словникової роботи має японська поезія, як можна використовувати методики метаплану чи сторітеллінгу та багато іншого.
ХХІ століття – це століття самостійного навчання, яке має прикмету «постійного» для того, щоб досягти своїх цілей. Кожний учитель є режисером свого уроку і хоче, щоб його учні були найрозумнішими, найкращими і найуспішнішими. Змоделюйте свій урок так, щоб опитування було цікавим і пізнавальним, подача нового матеріалу була схожа на розв’язання цікавої задачі, а у підсумку всі були задоволені своїми результатами. Все це можливо, якщо ви до всіх своїх методик додасте кілька прийомів ще й із арсеналу технології критичного мислення.
Бажаємо успішного навчання, пробуйте, застосовуйте, творіть!
Наталія Степанова

Тест 1
(4/4 бали)

1. Оберіть варіант відповіді, який містить правильну послідовність психологічних елементів, що обумовлюють нашу поведінку.

2. Оберіть варіант відповіді, який розкриває зміст поняття «знання євнуха»:


Ви використали 1 з 1 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 2
(4/4 бали)

1. Оберіть варіант відповіді, який розкриває зміст поняття «локус контролю»:

2. Оберіть варіант відповіді, який містить характеристику зрілої особистості:

3. Оберіть варіант відповіді, який розкриває зміст поняття «проактивність»:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 3
(4/4 бали)

1. Оберіть варіант відповіді, в якому розкрито зміст поняття «інтелект» (IQ)?

2. Чому Р. Стернберг запропонував теорію множинності інтелектів?

3. Чому емоційний інтелект був включений до переліку актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри, Всесвітнім економічним форумом у Давосі?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 4
(4/4 бали)

1. Яке значення мають цінності в житті людини та суспільства?

2. Який набір цінностей є характерним для європейських країн?

3. Який спосіб моделювання емоцій забезпечує високі навчальні результати?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 5
(4/4 бали)

1. Із запропонованих варіантів оберіть той, що містить найсуттєвішу ознаку
емоційно-значущої особистості.

2. Які ролі в психологічних іграх посідають учасники освітнього процесу згідно
з Трикутником долі Стівена Карпмана?

3. Чому рабсько-тиранічні стосунки вважаються непродуктивними?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 6
(3/3 бали)

1. Із запропонованих варіантів оберіть той, в якому зазначено правильну послідовність
логічних рівнів Р. Ділтса:

2. Із наведених варіантів оберіть той, в якому зазначене правило для роботи із пірамідою Р. Ділтса:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 7
(3/3 бали)

1. Із запропонованих варіантів оберіть той, що характеризує догматичне мислення:

2. Із запропонованих варіантів оберіть той, що характеризує критичне мислення:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 8
(3/3 бали)

1. Що є найважливішою ознакою критично мислячої особистості?

2. Яку мораль варто винести із суперечки між Платоном та Діогеном Синопським
щодо визначення поняття «людина»?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 9
(3/3 бали)

1. Яку стратегію можна віднести до арсеналу критичного мислення?

2. Яку із перелічених процедур слід вважати ключовою у критичному розмірковуванні?

3. Оберіть визначення, яке характеризує процедуру оцінювання:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 10
(3/3 бали)

1. Яка із перерахованих парадигм навчання найбільше спрямована на розвиток
критичного мислення?

2. Який із перерахованих результатів найбільше вказує, що людина має критичне мислення?

3. Які із перерахованих умов найбільше сприятимуть конструктивному діалогу у класі?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 11
(7/7 балів)

1. Яке із вказаних визначень найвірніше?

2. Чи може бути джерелом інформації жива істота?

3. Поміркуйте, якщо Ви взяли інформацію із енциклопедичного словника, вона може
містити суб’єктивні відомості чи ні?

4. Які із перерахованих джерел матимуть «найвищий рівень» достовірності інформації?

5. Коли ви використовуєте методичний прийом «Телеграма тексту», чи потрібно пояснювати
незрозумілі слова (словосполучення)?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 12
(3/3 бали)

1. Яка із перерахованих тез не містить помилки?

2. Скориставшись методичним прийомом «Читання із маркуванням тексту», яким знаком
варто позначати інформацію, яка зацікавила читача?

3. Як ви вважаєте, чи справді важливим елементом критичного читання є запитання?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 13
(1/1 бал)

1. В чому полягає сутність «помилки виживших»?

2. З якою метою використовується критичне мислення?

3. Визначте правильну послідовність етапів критичного розмірковування:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 14
(1/1 бал)

1. Визначте, які умови є важливими для розвитку критичного мислення:

2. Який психологічний клімат має бути в класі, аби сприяти розвитку критичного мислення?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 15
(1/1 бал)

1. Оберіть варіант відповіді, в якому зазначено характеристику школи, що виховує успішних людей?

2. Який чинник є вирішальним для того, аби школи була успішною?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 16
(1/1 бал)

1. Оберіть варіант відповіді, в якому охарактеризовано розвивальний тип мислення:

2. Оберіть варіант відповіді, в якому охарактеризовано фіксований тип мислення:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 17
(1/1 бал)

1. Оберіть варіант відповіді, що містить ключове переконання ефективного вчителя:

2. Оберіть варіант відповіді, що містить характерні дії ефективного вчителя:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 18
(1/1 бал)

1. Оберіть варіант відповіді, в якому міститься ознака гарного викладання:

2. Яка риса притаманна якісному викладанню?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 19
(1/1 бал)

1. Оберіть варіант відповіді, в якому перелічені операції мислення:

2. Оберіть варіант відповіді, що характеризує розвивальну модель навчання:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 20
(4/4 бали)

1. Які із запитань не мають однозначної відповіді?

2. Як ви вважаєте, до якого типу запитань відноситься наступне: «Чому люди інколи чинять не по совісті»?

3. «Університети втрачають стіни», – на одному із брифінгів зауважив декан факультету
прикладних наук Українського католицького університету Ярослав Притула.
Якого б типу ви йому поставили перше запитання?

4. Використавши методичний прийом «Сократівський діалог» чи потрібна аргументація?

5. Використавши методичний прийом «Модель 6 W» чи буде місце для відкритих запитань?


Ви використали 3 з 3 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 21
(2/2 бали)

1. Оберіть варіант відповіді, в якому зазначена ієрархічна послідовність мислення
(від найнижчого рівня до найвищого):

2 . Який компонентний склад притаманний критичному мисленню?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 22

(2/2 бали)
1. До якого типу освітніх цілей слід віднести розвиток критичного мислення?

2. Оберіть варіант відповіді, в якому зазначені характеристики методики розвитку
критичного мислення:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 23

(5/5 балів)

1. Яка із запропонованих ліній не містить помилки?

2. У якому рядку синкану як характеристика основного явища використовується дієслово?

3. Чи містить приклад такого синквейну помилку? «Мистецтво; образотворче, монументальне; задовольняє, відбиває дійсність; приносить естетичне задоволення; майстерність»

4. Використавши таблицю за традуктивним принципом, ви найбільше схиляєтеся до:

5. Використавши методичний прийом «Ромашка Блума», чи буде місце для відкритих запитань?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 24

(5/5 балів)

1. Якщо застосовувалися певні маніпулятивні способи при створенні інформації, який ступінь довіри буде в такому випадку?

2. Використавши методичний прийом «Групове інтерв’ю», чи буде місце для уточнюючих запитань?

3. Використавши методичний прийом «Метаплан», чи потрібна аргументація?

4. Використавши методичний прийом «Fishbone», чи обов’язково вказувати на причини?

5. Оберіть методичний прийом, який має найбільший вплив на мотивацію співбесідника:


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 25.1

(6/6 балів)

1. Що означає слово «медіа»?

2. Які основні складники медіаповідомлення?

3. Яка реклама найбільш ефективна? (оберіть кілька варіантів)

емоційно забарвлена, непомітна, яка впливає на рівні сугестії (навіювання), - Ця відповідь є правильною.
4. Де знаходиться Руанда?

5. Журналістів яких медіа міжнародний трибунал визнав винними у геноциді?
 (оберіть кілька варіантів)

газети «Фолькішер Беобахтер», Німеччина, радіостанції «Тисяча пагорбів», Руанда, - Ця відповідь є правильною.
6. Чому у деяких місцевостях Руанди кількість загиблих внаслідок геноциду була суттєво меншою?


Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 25.2

(2/2 бали)
1. Які якості властиві медіаграмотній людини? (оберіть кілька варіантів)

розуміє роль медіа в розповсюджені інформації, усвідомлює інформаційний тиск, який на неї чиниться, має навички критичного мислення та аналізу медіаповідомлень, відрізняє думки і оцінки від фактів, вміє створювати власний медійний контент, - Ця відповідь є правильною.
2. Що є підставою для прискіпливої перевірки медійного повідомлення? (оберіть усі правильні відповіді)

повідомлення дуже розчаровує, змушує хвилюватися та гніватися, повідомлення дуже позитивне, викликає у нас гордість за країну, у повідомленні використовуються словосполучення «як повідомляють», «як стало відомо» без вказання на джерело інформації, у повідомленні є посилання на російський медійний ресурс, - Ця відповідь є правильною.

Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 25.3-25.5
(8.36/9 балів)

1. Як можна перевірити достовірність медійного повідомлення?

2. Які стандарти журналістики можна застосовувати для перевірки якості повідомлення? (оберіть кілька варіантів)

факти відокремлені від поглядів та оцінок, баланс думок, повнота інформації, оперативність, достовірність інформації, відсутність дискримінаційної лексики, - Ця відповідь є правильною.
3. У чому полягає стандарт оперативності?

4. Що таке стандарт балансу думок? (оберіть кілька варіантів)

слово має бути обов’язково надано всім зацікавленим сторонам конфлікту, баланс думок дозволяє зрозуміти позиції конфліктуючих сторін , - Ця відповідь є правильною.
5. Позначте повідомлення, де замість фактів використовуються особисті оцінки: (оберіть кілька варіантів)

вчителька на уроці образила учня, вчитель сказав учневі, що той дурень, учень говорив із вчителем неввічливо , цей учень — безвідповідальний, - Ця відповідь є неправильною.
6. Як можна визначити, чи є інформація у повідомленні повною? (оберіть кілька варіантів)

повідомлення має містити відповіді на всі запитання Коли? Де? Хто? Що? Як? Чому? , повідомлення може вважатися повним, хоча через певні ситуативні обмеження не може відповісти на всі запитання п. 2, - Ця відповідь є правильною.
7. Як можна перевірити достовірність інформації в медіа? (оберіть кілька варіантів)

подивитися, чи є та сама інформація в інших джерелах, яким ви довіряєте , знайти першоджерело інформації і подумати, чи варте воно довіри, - Ця відповідь є правильною.
8. Яке з цих повідомлень містить оціночну або дискримінаційну лексику? (оберіть кілька варіантів)

безвідповідальний п’яничка сів за кермо , вчителька зробила зауваження нахабному підлітку, - Ця відповідь є правильною.
9. Кому належать найбільші українські телеканали? (встановіть відповідність)
1. Ігор Коломойський

 
Г. 1+1 - Ця відповідь є правильною.

2. Рінат Ахмєтов

 
Б. Україна - Ця відповідь є правильною.

3. Петро Порошенко

 
А. 5 канал - Ця відповідь є правильною.

4. Дмитро Фірташ

 
Е. Інтер - Ця відповідь є правильною.

5. Віктор Пінчук

 
Д. ICTV - Ця відповідь є правильною.

6. Національна суспільна телерадіокомпанія України

 
В. UA: Перший - Ця відповідь є правильною.


Ви використали 3 з 3 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Тест 25.6
(3/3 бали)
1. Яке з цих тверджень не є безперечною ознакою фейкового (несправжнього) повідомлення?

2. Як можна розпізнати фейкове повідомлення (оберіть усі правильні відповіді)?

знайти першоджерело інформації , перевірити, чи фото, яким супроводжується повідомлення, зроблено саме там і саме тоді, як це стверджується, придивитися, чи відповідає фото чи відеоряд порі року, часу доби, погодним умовам саме там і тоді, коли знімався сюжет, подивитися, чи немає у тексті «маркерних» формулювань: «як повідомляють», «як відомо», «розповідають», зробити скріншот іконки сумнівного відеосюжету і перевірити його через сервіс Google Image, подивитися, чи не «відфотошоплено» фото, - Ця відповідь є правильною.

Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 25.7

(3/3 бали)

1. Скільки фотографій бажано викладати у мережу після певної події, де ви були присутні? (оберіть кілька варіантів)

не більше п’яти виразних фото для локальної події, не більше 10 виразних фото для великої події, - Ця відповідь є правильною.
2. Як треба знімати відео для оприлюднення? (оберіть кілька варіантів)

знімати бажано, тримаючи смартфон горизонтально, викладати в мережу відео треба за тривалістю рівно стільки, щоб глядач зрозумів, що відбувається на екрані, - Ця відповідь є правильною.
3. Як написати пост у соціальній мережі? (оберіть кілька варіантів)

починати пост треба відразу з найважливішої думки чи інформації, писати треба стисло, намагатись формулювати думки чітко і недвозначно, - Ця відповідь є правильною.

Ви використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.

Тест 26

(2/2 бали)
1. Оберіть варіант відповіді, в якому коректно зазначені компоненти змісту освіти:

2. Чому про класифікацію І. Лернера та М. Скаткіна йдеться, як про таку, що зроблена за суттєвою ознакою?





CЕРТИФІКАТ





















6 комментариев:

   Шановні  колеги,  щиро вітаю ВАС         на методичній сторінці   бібліотеки  ЗЗШ  № 65. Книга, як птиця, - Може весь світ ...