Основні завдання і напрями роботи
бібліотеки
у 2016--2017 навчальному році
Невід’ємною складовою науково-освітянського та інформаційного простору
є бібліотеки, які накопичують, зберігають і поширюють знання,
що зафіксовані у друкованих та інших носіях інформації.
Саме бібліотека є найважливішою творчою лабораторією,
саме від її ресурсів і послуг залежить якість та зміст навчально-виховної роботи.
Книга – це скарб, мудрість і досвід, ретельна праця, творча думка і
презентація ідей.
Сьогодні основними завданнями шкільної бібліотеки є:
1. Піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень, інформатизація бібліотечних процесів, впровадження в роботу бібліотеки нових інформаційно-комунікаційних технологій, навчання користувачів технологіям інформаційного самообслуговування, створення нових та поповнення існуючих баз даних матеріалів, необхідних для забезпечення навчально-виховного процесу.
2. Сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу; виховання загальної культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги.
3. Підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій, які вміщують найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням, педагогам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу.
4. Координація роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги, в задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні в них навички читання літератури.
5. Виховання у школярів інформаційної культури, культури читання; формування вмінь користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, базами даних, розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів школярів. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів.
6. Систематична робота шкільного бібліотекаря зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду, формування ядра книжкового фонду, основу якого складала б українська книга; поповнення шкільного фонду краєзнавчими й бібліотекознавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів; розширення книжкового фонду засобами проведення доброчинних акцій «Подаруй книгу».
7. Якнайповніше забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і копітке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки: формування в дітей стійкої потреби в книзі.
8. Популяризація книги, постійне оновлення матеріалів, календаря пам’ятних дат, даних про новини бібліотеки, нові надходження, програмних творів, творів письменників Запоріжжя, рекомендаційних списків літератури та іншої інформації.
9. Підвищення авторитету шкільного бібліотекаря, збільшення ролі його праці в навчально-виховному процесі школи, сприяння зростанню соціальної активності шкільного бібліотекаря, його готовності до сприйняття нових ідей, маркетингової діяльності як засобу та інструменту оптимізації процесу обслуговування і розширення сфери впливу шкільної бібліотеки.
І. Робота з читачами
Залучення учнів до читання та роботи у бібліотеці
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
|
1.
|
Перереєстрація та запис нових читачів.
|
Вересень,
жовтень
|
Бібліотекар
|
2.
|
Обслуговування учнів, вчителів, батьків.
|
Постійно
|
Бібліотекар
|
3.
|
Екскурсії до шкільної бібліотеки першокласників.
|
Жовтень
|
Бібліотекар
|
4.
|
Проводити бесіди про правила користування бібліотекою.
|
Протягом року
|
Бібліотекар
|
5.
|
Проводити роботу з ліквідації заборгованості читачів.
|
Постійно
|
Бібліотекар
|
6.
|
Робота з формулярами читачів.
Захист читацьких формулярів.
|
Постійно
|
Бібліотекар
|
7.
|
Відзначити кращих читачів на святі:
«С книгой не прощаемся, к книге обращаемся»
(до Всеукраїнського місячника книги).
|
Березень, квітень
|
Бібліотекар
|
8.
|
Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів.
|
За планом
|
Бібліотекар,
вчителі
|
Індивідуальна робота з читачами
№
з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
|
1.
|
Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:
|
Постійно
|
Бібліотекар
|
2.
|
Виділити групи читачів за інтересами.
|
Жовтень
|
Бібліотекар
|
3.
|
Аналіз читацьких формулярів:
«Що читаємо?
Як читаємо?»
|
Лютий
|
Бібліотекар
|
4.
|
Проводити бібліографічні індивідуальні консультації:
|
Жовтень,
листопад,
грудень
|
Бібліотекар
|
Обслуговування читачів
Назва заходів та технологій
|
Термін виконання
|
Відповідальний
| |
1.
|
Організація інформаційної діяльності по спрямуванню національного самоусвідомлення і духовного становлення учнів – користувачів бібліотеки .
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
2.
|
Залучення нових читачів:
|
Вересень
Постійно
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
3.
|
Обслуговування читачів протягом року.
|
Систематично
|
Бібліотекар
|
4.
|
Налагодити індивідуальну роботу з читачами:
|
Протягом року
За планом
|
Актив
бібліотеки,
Твердохліб Г.М.
Бібліотекар,
Вчителі початкових класів
|
5.
|
Продовження роботи літературно-інформаційного центру:
|
1 раз на
чверть
|
Бібліотекар
|
6.
|
Оформлення інформаційних і книжкових виставок і викладок.
|
Систематично
|
Твердохліб Г.М.
|
7.
|
Участь у всеукраїнських конкурсах, акціях, інтернет-семінарах (згідно наказів Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації, департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, КЗ «ЗОІППО» ЗОР, ТВО Шевченківського району):
|
Протягом року
|
Бібліотекар,
вчителі,
Актив
бібліотеки
|
ІІ. Організація книжкових фондів і каталогів
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
| |
1.
|
Оформити передплату на періодичні видання.
|
Жовтень – листопад
|
Бібліотекар
|
2.
|
Ведення індивідуального, сумарного обліку бібліотечного фонду.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
3.
|
Оформлення документації на нові надходження та систематична звірка її з бухгалтерією.
|
1 раз у квартал
|
Твердохліб Г.М.
|
4.
|
Ведення чіткого обліку виданих підручників по класах.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
5.
|
Робота з фондом: рознесення книг по стелажах, розміщення згідно таблиць ББК.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
6.
|
Вилучення з фондів:
· застарілих видань;
· загублених читачами книг;
· з інших причин (складання актів, вивіз макулатури, здача актів до бухгалтерії; робота із сумарними та інвентарними книгами).
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
7.
|
Комплектування книжкового фонду.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
8.
|
Робота з фондом підручників:
· організація видачі підручників;
· організація здачі підручників;
· оформлення нових надходжень;
· оформлення книжок, подарованих у ході акції «Подаруй книгу бібліотеці!».
|
Вересень
Травень
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
9.
|
Створити у кожному класі пости бережливих по збереженню книги, регулярно освітлювати роботу посту бережливих.
|
Вересень
|
Класні
керівники
|
10.
|
Заходи по збереженню фонду:
· рейди перевірки стану підручників;
· робота Книжкової лікарні (на уроках трудового виховання у 1-4 класах).
|
І раз на семестр
Протягом року
|
Актив
Бібліотеки
Класні
керівники
|
11.
|
Ведення всіх операцій з обліку бібліотечного фонду підручників.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
12.
|
Залучення учнів та педколективу до участі у внутрішньошкільній акції «Живи, книго!».
|
Протягом року
|
Оргкомітет,
голова оргкомітету
|
13.
|
Замовлення необхідних підручників на поточний навчальний рік.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
14.
|
Популяризація та вивчення бібліотечного фонду.
|
Протягом року
|
Кл. керівники, бібліотекар
|
Робота з підручниками
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
|
1
|
Своєчасно (до 01.09) забезпечити учнів підручниками, які є у наявності.
|
Вересень
|
Бібліотекар
|
2
|
Вивчати стан забезпеченості учнів підручниками з урахуванням особистих підручників.
|
Вересень
Жовтень
|
Бібліотекар
|
3
|
Продовжувати комплектувати фонд шкільних підручників. Систематично вести картотеки.
|
Протягом року
|
Бібліотекар
|
4
|
Провести списання підручників загублених читачами та застарілих.
|
Жовтень -
грудень
|
Бібліотекар
|
5
|
Прийняти участь у 1 етапі акції «Живи, Книго!».
|
За планом
|
Бібліотекар,
класні керівники
|
6
|
Проведення бібліотечних уроків (за планом).
|
Протягом року
|
Класні керівники,
Бібліотекар
|
7
|
Провести повну інвентаризацію фонду підручників, розстановку їх по класах, найменуваннях, роках видання.
|
Вересень,
Квітень-травень
|
Бібліотекар
|
ІІІ. Масові заходи з популяризації літератури
Керівництво читанням дітей
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
|
1
|
Індивідуальні бесіди:
· при запису до бібліотеки;
· рекомендації щодо вибору літератури та читання,
· про прочитане.
|
Вересень – травень
|
Бібліотекар
|
2
|
Оновлювати постійно-діючі книжкові виставки:
· Звичаї нашого народу
· Книги про природу («У світі тварин»)
· Абетка здоров'я
· Запоріжжя – краю рідний
· На допомогу у вивченні шкільних предметів
· English books
· Безпека життєдіяльності
· Увага на дорозі!
· Пожежна безпека
· Сім'я і школа – дві могутні сили виховання (для батьків)
· Для Вас, вчителі
· Книги – помічники в навчанні
|
Протягом року
|
Бібліотекар
|
3
|
Оформлювати тематичні книжкові полиці:
· До першого уроку
· Знайомтесь, новинки!
· Українська книга – дітям
· Правові знання – підліткам
· «Подаруй книгу школі»
· До ювілейних дат
· Книги-ювіляри 2016-2017 років
· Прочитав сам, зацікав товариша
· Виставка однієї книги
|
Серпень – вересень.
Протягом року
|
Бібліотекар
|
4
|
Добірка літератури та матеріалів щодо участі учнів у фестивалях:
· «Здоровий спосіб життя»
· Україна – це ми!
· Предметних тижнях
|
Березень - травень
|
Бібліотекар,
|
5
|
Вікторини:
|
За планом
|
Бібліотекар,
Вчителі
української мови
|
6
|
Бібліографічні огляди:
|
За планом
|
Бібліотекар
|
7.
|
Свято до дня Всеукраїнського дня бібліотек.
Посвята в читачі .
Заходи Всеукраїнського місячника «Шкільна бібліотека – центр національно-патріотичного виховання».
Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека - 2017»;
«Зорепад книжкових ідей»;
Конкурс «Кращий читач гімназії».
Місячник юнацької та дитячої книги.
«Живи, книго!» (в рамках гімназії).
|
Протягом року
|
Бібліотекар
Вчителі
|
ІV. Робота з активом бібліотеки
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
|
1
|
Вибрати актив бібліотеки. Скласти план роботи активу бібліотеки.
|
Вересень жовтень
|
Твердохліб Г.М.
|
2
|
Проводити в бібліотеці засідання активу з питання роботи з книгою.
|
Щоквартально
|
Твердохліб Г.М.
|
3
|
Проводити рейди перевірки підручників з метою формування дбайливого ставлення до навчальної книги.
|
1 раз на семестр
|
Актив бібліотеки
Твердохліб Г.М.
|
4
|
Залучити актив до роботи:
Ø з ремонту книг;
Ø щодо роботи з боржниками;
Ø щодо збереження навчальної літератури у класах;
Ø чергування в бібліотеці;
Ø з обробки літератури, яка надійшла до бібліотеки;
Ø щодо залучення учнів до читання.
|
Протягом року
|
Актив бібліотеки
Твердохліб Г.М.
|
5.
|
Практичне заняття «Робота на абонементі».
|
Листопад
|
Бібліотекар
|
6.
|
Практичне заняття «Обробка партії книг у бібліотеці»:
· написання каталожних карток;
· поповнення каталогів;
· рознесення книг по стелажах, правильне їх розміщення.
|
Протягом року
|
Бібліотекар
|
8.
|
Заходи по збереженню фонду підручників:
· рейди перевірки стану підручників;
· оформлення екрану «Збереження підручників».
|
1 раз на
семестр
|
Актив бібліотеки
Оргкомітет
|
9.
|
Участь у святах:
· до Дня бібліотек;
· місячника «Шкільна бібліотека – центр національно-патріотичного виховання».
· Місячника дитячої та юнацької книги;
· Посвята першокласників у читачі.
|
Вересень
Квітень
Жовтень (березень)
|
Актив бібліотеки,
Бібліотекар,
Класні керівники
|
V. Робота ДБА
Для забезпечення якісного інформаційно-бібліографічного обслуговування педколективу, учнів та батьків бібліотека і надалі приділятиме першочергову увагу довідково-бібліографічному апарату:
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін виконання
|
Відповідальний
|
1
|
Поповнення і впорядкування каталогу і картотек:
· «Картотека передового педагогічного досвіду»;
· «Картотека з національно-патріотичного виховання»;
· Картотека журнально-газетних статей «Початкова школа»;
· «Репертуарна картотека»;
· «Мій рідний край»;
· «Картотека підручників»;
· «Картотека нових надходжень».
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
2
|
Консультативні години «Робота з картотеками».
|
За необхідністю
|
Твердохліб Г.М.
|
3
|
Пояснення учням правил користування ДБА.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
Актив бібл-ки
|
4
|
Проводити бібліографічні огляди літератури, перегляди літератури до знаменних дат, до дат народження письменників, свят.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
5
|
Робота з тематичними папками. Їх рекламування й використання в навчально-виховному процесі.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
6
|
Робота з показниками (при оформленні книжкових виставок, викладок).
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
7.
|
Створення картотеки художніх творів, що вивчаються за новою шкільною програмою (у 8-х класах).
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
VІ. Робота з педагогічним колективом гімназії
№ п/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін виконання
|
Відповідальний
|
1.
|
Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури (з використанням картотек), які надійшли до бібліотеки шляхом:
· випуску інформаційних списків,
· методичних бюлетенів про надходження чергових періодичних видань під рубриками «Радимо прочитати», «Читайте в новому номері журналу».
|
Постійно
|
Бібліотекар
|
2.
|
Оформлення книжкових виставок до педрад.
|
Протягом року
|
Бібліотекар
|
3.
|
Інформаційне забезпечення проведення педагогічних рад:
· підготовка анотованих списків літератури до педрад.
|
Постійно
|
Бібліотекар
|
4.
|
Брати участь у педрадах, семінарах.
|
Протягом року
|
Бібліотекар
|
5.
|
Випуск інформаційних списків літератури за темами:
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
6.
|
Поповнювати куточок періодичних видань для вчителя.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
7.
|
Поповнювати картотеку на допомогу виховному процесу в школі картотека передового педагогічного досвіду».
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
8.
|
Поповнювати матеріалами раніш оформлені картотеки.
|
Постійно
|
Твердохліб Г.М.
|
9.
|
Індивідуальне інформування вчителів, що атестуються.
|
Постійно
|
Твердохліб Г.М.
|
10.
|
Брати участь у підготовці та проведенні предметних тижнів.
|
Постійно
|
Твердохліб Г.М.
|
11.
|
Інформувати оргкомітет огляду-конкурсу «Живи, книго!» про стан збереження підручників класами.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
Актив бібліотеки
|
12.
|
Постійно допомагати у виборі літератури педколективу гімназії при проведенні масових заходів.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
13.
|
Допомога класним керівникам початкових класів книжковими добірками щодо організації уроків позакласного читання.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
VІІ. Робота з батьками
Шкільна бібліотека допомагає батькам у вихованні в учнів любові до книги та культури читання. А батьки в свою чергу, надають допомогу у збереженні шкільних підручників.
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін
виконання
|
Відповідальний
|
1
|
Створення у бібліотеці куточка «Сім’я і школа - дві могутні сили виховання».
|
Вересень
|
Твердохліб Г.М.
|
2
|
Проводити консультації з батьками по ремонту книг та збереженню навчальної літератури .
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
3
|
Вести пропаганду літератури для батьків з виховання дітей.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
4
|
Продовжувати поповнювати папку для батьків «Читання і бібліотека у житті вашої дитини».
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
5
|
Провести анкетування учнів щодо їх інтересів у читанні (5 кл.)
|
Січень-лютий
|
Твердохліб Г.М.
класні керівники
|
6
|
Оформити книжкову викладку нових книг для вчителів, батьків та учнів (до дня бібліотек).
|
30 вересня
|
Твердохліб Г.М.
|
7
|
Поповнювати картотеку «Сімейне виховання».
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
VІІІ. Підвищення кваліфікації.
№ з/п
|
Назва заходів та технологій
|
Термін виконання
|
Відповідальний
|
1
|
Знайомитися з новими надходженнями, періодикою.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
2
|
Передплатити журнал «Шкільна бібліотека», «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр», « Шкільний бібліотекар»..
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
3
|
Взяти активну участь у роботі районного
методоб’єднання шкільних бібліотекарів.
|
За планом РМЦ
|
Твердохліб Г.М.
|
4
|
Підвищувати і вдосконалювати професійний рівень у міських бібліотеках.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
5
|
Спілкуватися з шкільними бібліотекарями району, ділитися своїм та переймати їх досвід .
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
6
|
Ведення реєстраційної картотеки періодики.
|
Протягом року
|
Твердохліб Г.М.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий